İnternet reklamcılığı yaparken SMS kullanımı

Günümüzde bir çok firma internet reklamcılığının klasik reklam çalışmalarından daha iyi sonuç verdiği konusunda tartışmasız bir şekilde dijital pazarlamayı tercih ediyor. Çok uzun zaman önce değil, sadece bir kaç yıl önce insanlar dijital reklamları etkisi olmayan mecralar olarak değerlendirirdi. Artık görüyoruz ki bu durum oldukça yanlış ve insanlar dijital reklamların ölçümlenebilir olması ile birlikte tercihlerini sürekli olarak yeniliyor ve dijital reklamcılığın günümüz koşullarına ayak uydurmaya çalışıyor.

Dijital reklamların kullanılmaya başlandığı yıllarda insanlar reklam verirken; markalarının adlarını veya telefon numaralarını direkt olarak paylaşırlardı. Bu durum reklamlarının gerçekten yüksek bir görüntülenme elde etse bile kalıcı olmasını engellerdi. Bir süre sonra insanlar kendi sitelerinin tanıtımını yapmaya ve sitelerine ne kadar kişinin girip çıktığını ölçümlemeye başladı. Bu süreçlerden sonra yapılan ise reklam öncesi siteye ne kadar kişi giriyordu ve reklam süresi sonrasında ne kadar kişi giriyor oranlamak oldu. Durum bu basit metrikten ibaretken artık günümüzde insanların; sitemize girdiği sayfalar, zaman geçirdiği bölgeleri, nerelerde paylaştıkları, sitemizdeki verilerin nerelere aktığı gibi binlerce metriği gerçek zamanlı olarak görebiliyor ve site geliştirmemizi buna göre ölçümleyebiliyoruz. İstediğiniz ne kadar büyüklükte bir hedef kitle varsa bu kitleye ulaşabiliyor veya ne zaman tamamına ulaşabileceğiniz ile ilgili verileri değerlendirebiliyorsunuz. İş bu durumlara gelmişken ve veri günümüzde halen en önemli parametre halindeyken, toplu sms reklamları ile de bir çok söylenti doğuyor.

  1. Toplu sms sistemleri halen kullanışlı mı? : Cevabı aslında çok kolay bu sorunun yorumunu sizlere bırakıyoruz. Düşünün binlerce kişiye ulaştığınız bir reklam kampanyası yürüttünüz ve kullanıcıları siteye çektiniz; web adreslerini kaydedebilir yada üyelik seçeneklerini sunabilirsiniz. Üye olmaktan çekinen kullanıcılar genelde mail adreslerini yazarlar ve mail adreslerini de her zaman kontrol etmezler. Onlara daha samimi bir satış veya pazarlama alanı sunabilmek için sms göndermeyi denerseniz kişilerin daha çok satışa yönlendiğini test edeceksiniz.
  2. Toplu sms ile nasıl reklam yapabilirim? Toplu sms reklamlarını insanlar spam bir süreç olarak algılıyor fakat durum aslında bundan ibaret değil. Toplu sms sizin yeni kişilere ulaşmanızı sağlamaz. Toplu sms sistemleri ile birlikte var olan müşterinizi tekrar satışa yönlendirebilir veya bilgilendirmede bulunabilirsiniz. Bir e-ticaret firması olduğunuzu düşünün, belirli bir güne ait indirim yapmayı düşünüyorsanız en etkili yöntem sms göndermek olacaktır. Toplu mesaj sisteminden daha etkili bir dönüş henüz bulunmuyor.
  3. Toplu sms nasıl gönderiliyor? Toplu mesaj gönderim süreci sanıldığının aksine kolay bir süreçtir.  Geçmiş yıllarda firmalar müşterilerine toplu sms gönderirken masaüstü programlar veya sunucu yazılımları kullanabiliyor olmalıydı fakat günümüzde internet üzerinden nerede olursanız olun müşterilerinize ulaşabiliyor ve onlara istediğiniz mesajı gönderebiliyorsunuz.

İnternet reklamcılığı yaparken sms kullanımı konusu genelikle firmaların niteliklerine göre değişkenlik gösteriyor.  Bu sebeple yapacağınız çalışmalarda öncelikle satış danışmanlarımızla kampanya içeriği hakkında konuşunuz ve etkili bir başlık seçebilmek için yardım talep edin.

toplu sms reklamını nasıl yaparım
toplu sms ile nasıl reklam yapabilirim
toplu sms sistemleri halen kullanışlı mı

 

“İnternet reklamcılığı yaparken SMS kullanımı” için 2 cevap

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir